divendres, 8 de novembre del 2013

Projecte a partir del PUF

Ja tenim el Puf col·locat i tots tenim moltes ganes de fer-lo servir.
Ens ha encantat la idea de fer-lo servir per llegir. Ens hem posat mans a l'obra i hem decidit agafar un llibre de la biblioteca de l'escola i deixar-lo en una prestatgeria al costat del PUF. Així sempre que en tinguem ganes podrem anar a llegir. També hem vist que necessitàvem un punt de llibre. Hem buscat una solució ràpidament: fer uns punts de llibre usant el mètode de l'estampació amb les fulles que ja cauen dels arbres. A més tenim la sort que l'escola ens ha donat un catàleg de llibres per poder-ne escollir els que més ens agradin. Hem llegit de què anàven i hem votat per poder fer una llista.

Aquest projecte pretendrà treballar totes les habilitats dels alumnes mitjançant les INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES.
Així es treballarà LA INTEL·LIGÈNCIA LOGICOMATEMÀTICA que treballa la geometria i la solució de problemes amb la resolució d'un problema económic important, quants diners podem gastar en llibres? hi ha cap descompte o oferta? ens interessa? podrem comprar tots els contes?...
També la INTEL·LIGÈNCIA MUSICAL que va lligada a la comprensió, transformació i comunicació de sons amb l'ús del PUF com a espai per cantar alguna cançó en algun moment important o significatiu.
La INTEL·LIGÈNCIA CINÈTICOCORPORAL que és el resultat de solucionar problemes o fer tasques emprant el cos. Així em manipulat el Puf per poder saber amb quina posició ens col·locaríem. També serà un bon lloc por relaxar-nos i fer-nos massatges. I com no, per estar tranquils i compartint l'espai, fent alló que tant ens agrada: llegir.
 La INTEL·LIGÈNCIA VISUOESPACIAL que afavoreix la identificació de la forma dels objectes i el seu moviment en l'espai: com fer el dibuix de cada alumne en el puf (sentats, estirats) o la conversa oral d'on podríem posar el puf.
 La INTEL·LIGÈNCIA LINGÜÍSTICA on afavorirem l'explicació d'històries que han estat llegint, el debat i decisions, el gust per la lectura...
 Les INTEL·LIGÈNCIES PERSONALS (Intrapersonal que és el JO: autoconeixement, motivació...; i interpersonal que és el reconeixement de l'altre: empatia, comunicació) es treballarà al puf. Per una banda la intra mitjançant la valoració de la seva lectura, les seves explicacions a l'aula i la seva motivació pel nou espai; i la inter en els moments de compartir en puf, d'escoltar els altres i de valorar-ne les seves aportacions.
La INTEL·LIGÈNCIA NATURALISTA que està lligada amb la natura, ha vingut donada per la recerca de fulles i l'estampació del punt de llibre.
 Això només acaba de començar i aquí en teniu un breu resum:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Abans de ser publicat,
el teu comentari serà revisat.
Rodolí! :)