dimarts, 5 de març del 2019

A la classe de la Pineda, hem començat a treballar un nou projecte. Volem saber coses sobre el nostre cos i com el podem cuidar.

Vam aprofitar la revisió bucodental que els hi van fer als nens de primer per parlar de la nostra boca. Vam agafar miralls i vam estar mirant i parlant de que tenim a dins de la boca i per a què ens serveix.






















A la següent sessió volíem saber que passa quan mengem un tros de poma o mandarina i a on va.

Per grups vam dibuixar una silueta d'un de nosaltres en un paper kraft. Després vam estar parlant quin recorregut creiem que feia la mandarina i ho vam intentar dibuixar.





















El grup del Jovan, Pablo, Ellen i Kilian creuen que quan ens fiquem el menjar a la boca després de mastegar-lo amb les dents baixa per uns tubs que arriben als intestins. A l'intestí el menjar bo se'n va al cor i el dolent, el que porta sucres, surt amb el pipí i amb la caca.

El grup de la Nayara, l'Alex i en Victor pensen que quan ens fiquem la mandarina a la boca i la triturem amb les dents baixa fins a arribar a la panxa a través d'un tub. A la panxa hi ha un líquid que ajuda a desfer els aliments. Quan està desfet, fa un recorregut per un altre tub que fa esses. Al final d'aquest tub el menjar bo i sa se'n va al cor i l'altre surt amb el pipí i amb la caca.

El grup d'en Marc, el Leo, l'Eira i l'Abril pensen que quan mengen un tros de poma o mandarina se'n va per un tub que arriba al cor, després baixa per un tub fins a arribar a l'estómac i desfer-se. Quan està desfet passa per un tub amb corbes i surt pel cul.

El grup del Sergio, l'Aina i l' Itziar pensen que quan mengem un aliment baixa per un tub fins a arribar a la panxa. A la panxa es desfà per poder treure el menjar que no és bo per la salut més fàcilment amb el pipí i la caca. El menjar bo se'n va al cor.

Ara els hem demanat als alumnes de cicle mitjà que han treballat l'aparell digestiu que ens ho acabin d'aclarir i veurem realment quin recorregut realitzen els aliments.

divendres, 1 de març del 2019

dimecres, 27 de febrer del 2019

NOU PROJECTE

Des de fa uns dies hem començat un nou projecte:  

Volem saber més coses del nostre cos i de com en tenir cura.

Hem començat a estudiar com és el nostre cos per fora i per dins.
En l'àmbit lingüístic estem aprenem a fer descripcions de persones i avui hem llegit una descripció de Momo de Michael Ende i la hem dibuixat.
Si voleu saber més coses d'aquest fantàstic llibre o del seu autor us deixem l'enllaç on també podreu llegir la descripció de Momo.















dimarts, 19 de febrer del 2019

Hola famílies,

Som els nens i nenes de l'aula del Fondo de Matabous.

Com ja sabeu, durant aquests mesos, hem estat treballant els ambifis. Dins del nostre projecte hem fet un lapbook i una maqueta.

Fer la maqueta no ha estat feina fàcil... mireu el procés!













Per a començar, vam mesurar un fil de 45 centímetres, per a poder fer la nostra bassa en relació a la mida del dipòsit d'aigua que vam anar a mesurar. Llavors, vam veure que era massa petit per a fer una bassa. Per a arreglar-ho, vam canviar les mides i vam tallar un fil de 100 centímetres, que fan 1 metre.

Després, vam agafar uns taulells de DM (una pasta feta de fusta) i vam enganxar-hi el fil, tot fent un cercle.  Tot seguit, vam posar unes pedres de plastelina per delimitar l'espai.

Un cop delimitada la bassa, vam començar a decorar la maqueta: vam pintar, vam posar-hi paper de celofan i vam fer servir plastelina per a fer arbres, capgrossos, flors...

Pensàvem que ho teniem tot acabat però ens vam adonar que els arbres eren massa petits. Així que vam agafar pals que vam trobar per l'escola i vam fer una arbres de la mida correcta.

Finalment, vam afegir unes quantes mosques per a que les granotes es puguin alimentar.

Ara, només ens queda presentar la proposta a l'Ajuntament i esperar a que puguin fer una bassa ben maca a prop de l'escola!


dilluns, 21 de gener del 2019

SEGUIM AMB EL PROJECTE

Ara que ja sabem moltes coses de les granotes en general ens hem posat mans a l'obra per tal de fer una maqueta de la bassa d'amfibis.
Per tal de decidir quines mides hauria de tenir-ne,  hem anat a veure la bassa per la prevenció d'incendis i el dipòsit municipal d'aigua.


Com que ja sabem quan és un metre hem fet hipòtesis de quants metres podia fer el dipòsit i avui hem anat a mesurar-ho.





Aquests són els càlculs que hem fet a classe:








HEM APRÈS MOLT!